A Kliens és a Szerver felépítése
A World of Warcraft egy online játék. Ez annyit tesz hogy két féle szoftver kell a működéséhez. Egy Kliens amit a felhasználó a számítógépén telepített valamint egy Szerver ami csatlakoztatja a többi játékost és további információkat oszt meg amelyek nincsenek a felhasználó számítógépén azaz a Kliensben.
Egy elég egyszerű példa az ismertetés kedvéért.
Az MPQ fájlok
Az MPQ fájlok lényegében olyanok mint a tömörített archívumok vagy RAR fájlok.
Ezekben tárolja a játék az adatait és innen tölti be őket amikor szükség van rá.
Ezek a fájlok a data mappában találhatóak.
WoW Mappa/DataEzen kívül a data mappában található almappában amely neve a játék típusától függ
pl.: enUS, enGB stb.
Ezek a fájlok sokmindent tárolnak magukban, például modelleket, textúrákat magukat a kontinenseket és így tovább.
Tartalmaznak különböző blizzard fájltípusokat, amik módosításához külön eszközök kellenek, de erről majd a későbbiekben.
Tehát az MPQ fájlok az adatok tárolására valók és ha bármilyen módosítást szeretnénk véghezvinni a kliensben ezekből kell kicsomagolnunk vagy éppen ezekbe kell becsomagolnunk a módosított, illetve új fájlokat.
Ezt természetesen egy következő részben bővebben elmagyarázom.
Gyakori WoW fájltípusok
Mint már említettem az előbb vannak bizonyos fájltípusok amik a játék miatt lettek létrehozva és külön eszközök kellenek a módosításukhoz.
A következő listában ezeket a fájltípusokat találhatjátok meg:
*
BLP azaz Blizzard Picture : Többnyire textúrákat, és a felhasználói felület elemeit találod ilyen fájltípusban.
*
DBC: Adatbázis fájlok a kliens részére. Tulajdonképpen olyanok mint az excel fájlok, oszlopokból és sorokból állnak. A kliens például a spelleket ilyen fájlokban tárolja.
*
LUA: Szkript fájlok a felhasználói felülethez.
*
XML: Szintén a felhasználói felülethez tartozó fájlok.
*
M2: Modelltípus, minden kisebb modell például fák, bokrok, kövek stb.
*
SKIN: A textúrák elhelyezkedését adják meg a modellekhez.
*
WMO: Modelltípus, a nagyobb modellek mint házak, hidak, vagy akár bizonyos insták pl maraudon.
*
ADT: Az ADT-k egy nagy kontinens kisebb elemei ami alapján a játék fel van osztva. Egy kontinensen maximum 64x64 darab lehet. Ezek alapján ment például a noggit.
*
WDT: Egy map definíciós fájl. Megadja, hogy hány darab ADT van az adott kontinensen vagy éppen hogy nincs egy sem és egy nagy WMO az egész pl Maraudon.
*
WDL: Egy olyan fájl ami segít a játéknak a távolabbi hegyeket alacsony minőségben betölteni.
*
WAW/MP3: A játék által használt hangfájlok.
Következő: 002 - A tutorial pakk elhelyezése és kicsomagolása.