Try using vmaps. When creating these maps for (i guess) each wmo are created to assure mobs don´t run trough walls or fall trough the floor
Did you try to update the VMaps with the newest ADTs ? Just to make sure that everything is alright.
Movement is client side. Are you sure the WMOs are solid in eyes of the client? Also: Do the server positions and client positions match? ie. is z on the server a bit too low, so it is below the colliding plane on the client?
Hey Larry, We used to have the same problem with a couple of our instances in our server "WoW Xenon" or before that, "Lost WoW - Neltharion" Neltharion was just our realm, you might know it.Now, what we did was create a new map id, let's say yours is 5000, just make a new one with 5001, and re-extract the maps with map-extractor. It should work. ^_^Soldan
Are you really sure the server has all the files extracted? By default those tools only export the standard maps or something like that. Double check, that the server has both, the map and the wmo visible and calculates that.
He hablado con mi noggitero, y me dice que lo más seguro es que aparte de lo que te dije arriba, tengas que borrar y meter las entries de criaturas, creo que me dijo la tabla de las spawneadas, no el template.Intenta, incluso borrar los maps del emulador (porque seguramente lo has comprobado ya, si enciendes el emulador sin los maps sale "desconocido" en /who pero los npcs si van.") Pon los mapids en otro id, si son 10001, pues le pones algo como 101001, y vuelve a sacar los mapas.Y claro, si cambias los id de los mapas, tendrás que cambiar todas las tablas que tengas ajustadas a eso, ya sea la de instance, incluso los de las criaturas spawneadas (en este caso, no solo lo cambiaria sino, los sacaria, los borraría de la db y los metería de nuevo con la id nueva de mapa, como dije arriba).Se que seguramente hayáis hecho ya todo esto, pero no se a lo mejor haciendolo paso por paso como dije funcione. Al menos a nosotros nos funcionó.Un saludo, Soldan.P.D: Sabes lo que le pasaba a mi raptor? // Por cierto, al pasar modelos nuevos que haga otravez a .m2, en todos la armadura sale mal ajustada en plan si el casco está ajustado perfectamente en la cabeza, en el modelo se verá arriba, o no irá al ritmo de la animación del mismo modelo, o una parte de armadura se pone a dar vueltas a lo loco.. cosas asi.--> Sorry for the spanish guys, it's just alot of information and alot easier to explain when the person asking for help is a native spanish speaker.Soldan
Are they game objects?NPCs load before game objects, so they can fall to the real ground level (or next object if loaded in time) client side.If you did this via noggit (direct map editing) then I have no idea.