This is a read only copy without any forum functionality of the old Modcraft forum.
If there is anything that you would like to have removed, message me on Discord via Kaev#5208.
Big thanks to Alastor for making this copy!

Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - PacWhite

Pages: [1]
1
Hmm its wired.. has some one the pack of WoD Models? Or could give the Shattrath WMO's? Iknow thats work.. but by me it dont really want...

i dont know why.. >.<

2
Deutsch / Re: 06 - Texturieren mit dem vordefinierten 4-Schichten-Syst
« on: March 31, 2015, 11:10:54 pm »
Da merkt man professionelle Tipps ;) Wie man es aus der Arbeit kennt^^

Nice!

3
Noggit / Re: [QUESTION] Error by adding a new map in WoW
« on: March 31, 2015, 10:44:17 pm »
Ok lag doch an den Texturen...

Ich hab zwar immer nur die "Base" Texturen verwendet aber die mag WoW Scheinbar nicht...
untexturiert funktioniert es... warum auch immer.. muss ich mir was einfallen lassen..

4
Noggit / [QUESTION] Error by adding a new map in WoW
« on: March 31, 2015, 10:12:02 pm »
Deutsch:

Heyho,

Ich hab in (nach so einigen anlauf schwierigkeiten mit Noggit 1.4)  Noggit 1.2 eine größere Karte erstellt diese mit einer WDT versehn und die WDL dazu. Auch die DBC Files sind drin und modifiziert aber sobald ich die Welt betrete (via G in Noggit die Ports rausgefunden) Erhalt ich einen Error:

This application has encoutered a critical error:
ERROR #132 (0x85100084) Fatal Exception
Program G:WoWWoW.exe
Exception 0xC0000005 (ACCESS_VIOLATION) at 0023:004057FB

The instruction at 0x004057FB refernced memory at 0x00000004
The memory could not be "read"

Press Ok to terminate the application

Die map.dbc und AreaTable ist editiert.
Als Emu benutz ich ArcEmu (eigene Rev.) diese hat soweit auch funktioniert - auch die neuen DBC hab ich der Core verpasst fährt ohne Probleme hoch und in der Datenbank worldmap_info die neue Karte hinzugefügt. (Was ich unter ArcEmu schätze - den bei sowas kommt man ganz ohne DBC edit eigentlich aus.)

Ich benutz auch keine "Speziellen Texturen". Offiziell nur die von Nagrand. Objekte sind keine Drin. also wirklich garkeine.. is ne leere Texturierte Map...

Weiß wer woran das liegt?
----------------------------------------------------
Englisch comming soon...

5
I can start my Visual Debugger from VS 2013 Ultimate... if it helps.. and make a new thread with all "Debugging Informations that ifound..thats not the prob.

Its only now at this time really bad :/ Noggit 1.3 is SO FUCKING Better than 1.2... ^^

6
Thanks Bro, this it wat i need. And if me Boring i paste here a link with all my changed models for other ;)

Now... "not destroyed Shattrath" ill come and move yu to wotlk! ;)

[SOLVED]

7
Thank you :'D A very wired Thread.. Possible for WoD too? ... i need some really big WMO from there.

8
... uff I dont use texture swapper i only formed my land some mountains.. some islands.. (i texture after landforming..) Thats for ass.. SDL 1.4 is really easyer and nicer to use as 1.2 .. (like the Waterbug -.- no water creation...)

Gives a  chance that Noggit in long time come to 1.5 (with less bugs..)

9
Hey, in the Title is all what yu must know :)

But for explain: I want some Weapons / Buildings out MoP / Cata for WOTLK. It is possible?

(to unpack the mpq and use made a new patch no prob - but sometimes Blizzard change the way of creation for Models (so i think?))

Deutsch:
Ist es möglich einige Objekte aus Cata / MoP In Wotlk zu importieren? Oder hat Blizzard wieder an der Erstellungsart rumgefuscht das Wotlk das nicht erkennt?

10
1.2 is ok but i love the new function of 1.3 / 1.4... so like the speed change for "Flat / Blur" ...

No way for work "good" with 1.3?

11
General / Re: What MMO player are you?
« on: March 30, 2015, 10:37:08 pm »
I like to walk on the landscape in Games :'D I fish, i craft ill chill - not really a hardcore gamer^^ oh and i like to find bugs in games :'D ive reportet 3 Bugs to Blizzard -.- and Mapping Fails...

12
Ha.. if it helps Noggit 1.2 can load my map..
but  1.3 / 1.4 not..

13
Thanks for help,

Here is the log.. and jeah.. now ill do backups..

54063 - (World.cpp:244): [Debug] Loading world "Whiteria".
58662 - (Model.cpp:88): [Debug] Unloading model "interfacegluesmodelsui_deathknightui_deathknight.m2".
59388 - (MapTile.cpp:53): Opening tile 25, 25 ("WorldMapsWhiteriaWhiteria_25_25.adt") from disk.
59918 - (errorHandling.h:64): [Error] There was an exception of type "SIGABRT"
"Abnormal termination, such as instigated by the abort function. (Abort.)".
Please excuse the inconvenience. You may want to report this error including the log to the developers.

59983 - (StackWalker.cpp:1133): [Error] OS-Version: 6.1.7600 () 0x100-0x1
60626 - (StackWalker.cpp:1133): [Error] 012C0F5C (noggit_3.0.15): (filename not available): (function-name not available)
60626 - (StackWalker.cpp:1133): [Error] 0128B60B (noggit_3.0.15): (filename not available): (function-name not available)
60626 - (StackWalker.cpp:1133): [Error] 643B4AAE (MSVCR120): (filename not available): raise
60627 - (StackWalker.cpp:1133): [Error] 643B764E (MSVCR120): (filename not available): abort
60627 - (StackWalker.cpp:1133): [Error] 012C96C0 (noggit_3.0.15): (filename not available): (function-name not available)
60627 - (StackWalker.cpp:1133): [Error] 753FF675 (KERNELBASE): (filename not available): UnhandledExceptionFilter
60627 - (StackWalker.cpp:1133): [Error] 7732F6B9 (ntdll): (filename not available): LdrSetAppCompatDllRedirectionCallback
60627 - (StackWalker.cpp:1133): [Error] 772DB8DA (ntdll): (filename not available): RtlInitializeExceptionChain

14
Hey Guys ;)

Iam new here, but noggit is use "Long" but the new Noggit dont like me. I use SDL 1.4 for create a little island between menethil and Arathi Highlands.

What i do: Save -> to mpq -> Test -> (I see that my adts have little hole lines... why ever - not so dramatic) -> I see my Mountain looks shi.t -> Ok Noggit -> Load Map -> Bam.. Noggit crash without any response. -> start again move to area and bam again.

Ill hope yu can see my prob...

OS: Windoof 8.1 Pro | 64 GB RAM | Geforce Titan (Some from Gigabyte) | 3 TB HDD | AMD Opteron 16x Some.shit GHz....

Ill use Noggit on a partition from my 3 TB HDD is this bad?


Englisch = Bad | Thanks for read :)

15
Deutsch / Re: 10 - Eine neue Karte von Grund auf erstellen
« on: March 29, 2015, 09:01:32 pm »
Ich hab kein Plan ob das noch alles aktuell ist aber - Ich hab alles nach der Anleitung gemacht, Problem ist nur das ich meine Map nicht in Noggit auswählen kann (da sie garnich da ist.)

Weiß da jemannd was genauere ;)

//Erledigt, die DBCfiles waren fehlerhaft.

Ansonsten top Tutorial.

Pages: [1]