[paragraph:1p5us31i]Než začneme, většinu všech možných věcí, které se vám mohou hodit, jsem hodil do jednoho .7z packu. Pár scriptů a programů tam zcela určitě chybí a pokusím se je časem doplnit (v tomto směru bych i ocenil návrhy od vás). Také bych rád řekl, že ne se všemi mám své zkušenosti a ne všechny aktivně používám, takže pokud vás nějak vystraší velikost packu nebo počet věcí v něm - neděste se, většinu z toho nikdy nebudete potřebovat a solidní část tak možná 3x za život. Doplním zde také aplikace, které by se vám mohly hodit. Pokusím se všechny aplikace rozdělit relativně přehledně do několika sekcí, alespoň v rámci možností.
Vzhledem k tomu, že s 3D teprve začínám a že programů a scriptů je opravdu hodně, není lehké zde mít opravdu vše a aktuální. Chtěl bych vás tedy poprosit, abyste se nebáli něco připomenout, ať máme tuhle sbírku co nejkompletnější a nejaktuálnější. Na používání jednotlivých nástrojů se podíváme v dalších návodech.[/paragraph:1p5us31i]
DBC
[paragraph:1p5us31i]Ohledně této sekce vám mohu být kdykoliv plně nápomocen, mám s ní rozsáhlé zkušenosti.
*
Blizzlike335aEnGBDBCsPro usnadnění jsem vám poskytl všechna blizzlike DBCčka z mého 3.3.5a enGB herního clienta. Být vámi si vždy držím někde tuto složku zazálohovanou. Druhá cesta, jak získat DBCčka je vytáhnout si je ručně z patchů (otravná práce) nebo skrze extraktory dodávané s emulátory serverů. Já vám sem dávám svou složku opravdu jen pro usnadnění vašeho startu s wow moddingem.
*
DBCtoCSVCSV je textové obdoba jednoduchých databázových tabulek. Výhodou CSV je, že na něj existují profesionální editory a že je velice snadné si na něj napsat i svůj vlastní editor, nebo script na hromadné úpravy. Naše editory, které pracují přímo s DBC soubory nejsou úplně 100% spolehlivé a chybí jim možnosti masové editace, což je někdy dost nepříjemná slabina. Navíc není až tak triviální napsat si nějaký script na jejich masové editace. Proto by se vám mohl hodit zde přihozený obousměrný converter DBCUtil.
*
LightMapperTento prográmek vám umožňuje nechat si zobrazit libovolnou mapu a v ní užívané nastavení oblohy. Ta se skládá z věcí jako je model užívaný na nebe, nastavení mraků, mlhy apod. Pro práci s oblohou jen těžko postradatelná věc.
*
Spell Editor V2Abych řekl pravdu, tento editor nepoužívám k editacím kouzel, preferuji upravování DBC souboru přímou, standartní cestou. Nicméně tato aplikace je velice užitečná k přehlednému zobrazení většiny informací o konkrétním spellu a díky ní tak můžete snáze zjistit, co a kde potřebujete upravit k získání vámi požadovaného výsledku, nebo rychleji zjistit, jak ten či onen spell funguje. Samospásná tahle toolska ale není, protože spelly jsou velice složitý a rozsáhlý systém, částečně kontrolovaný i emulátorem serveru.
*
DBC EditorTento stařičký editor je zde spíše pro pořádek, nikdy jsem jej moc nepoužíval a ani jej nemohu moc doporučit. Vždy si udělejte zálohu DBC souboru, který jím chcete upravovat a používejte jej jen pokud vás ostatní editory u konkrétního DBC zklamaly. Více si vysvětlíme, až se budeme bavit přímo o DBCčkách.
*
MyDbcEditorPreferovaný DBC editor. Má jen základní funkce, ale je ze všech, které mi zatím prošly pod rukami, nejspolehlivější. Nicméně i u něj jsem již bohužel zažil, že byla některá DBC po úpravě v něm poškozená. Právě proto vám dodávám ještě DBC editor a v jiné sekci umístěný Taliis, jako záložní programy.[/paragraph:1p5us31i]
Herní mapa
[paragraph:1p5us31i]I s touto sekcí vám bez problému pomohu s jakýmikoliv problémy, je hlavní náplní mé prakticky každodenní práce.
*
ADT AdderŠikovná věc pro rychlé vytváření ADT souborů, ze kterých je herní mapa poskládaná. Nebýt tohohle, museli byste soubory vytvářet ručně a všechny ručně přejmenovávat, leda byste si napsali nějaký script jako je tento program.
*
Ground effectyZde najdete 2 toolsky, z nichž jednu už prakticky nepoužívám, nicméně hodit se vám bude určitě ta, která ground effecty přidává. Ground effecty generují modely na povrchu terénu (tedy modelová stébla trávy, kamení atd.).
*
GruulMeWDTWDT soubory jsou nezbytné pro správné fungování mapy ve hře. Pokud budete chtít vytvářet svou mapu, nebo upravovat velikost nějaké stávající, budete potřebovat upravovat WDT soubor dané mapy. K tomu slouží tato aplikace. Alternativou je multifunkční, avšak zastaralý a nespolehlivý Taliis.
*
NoggitSDL1.3Nejnovější finální verze Noggitu, prostředí pro úpravu ADT souborů (tedy modelování a texturování terénu, přidávání vody a spawn modelů do světa).
*
NoggitSDL1.4Obsahuje o dost více funkcí, než verze 1.3, nicméně je stále ještě ve vývoji. Jakkoliv s ním zatím nemám žádné problémy (přesněji žádné, které by neměly i starší verze), je oficiálně považován za ještě nedodělaný a tedy ne úplně "spolehlivý" (Noggit nikdy nebyl absolutně spolehlivý a nevěřím, že někdy bude). Pack obsahuje revizi 22, na
tomto odkazu najdete případně aktuálnější .exe soubor.[/paragraph:1p5us31i]
Modely
[paragraph:1p5us31i]S touto částí mám zkušenosti teprve začátečnické. Podrobnější informace a odpovědi na další otázky vám tak bude muset poskytnout Alastor nebo někdo jemu podobný, kdo se 3D a hexa editingem zabývá.
*
010010 editor je preferovaný pro úpravy různých interních dat uložených přímo v souboru modelu. Samotný editor v packu nemám, budete si jej muset sehnat (a cracknout/obejít trial) sami. Zde najdete pouze templaty a scripty. Jak je používat vás naučit zatím bohužel nemohu.
*
anim porterToolska ke kopírování animací z jednoho modelu na druhý. Pro WoWko nic neznámého, když se rozhlédnete třeba po pavoucích nebo po šelmách, uvidíte, že spoustu různých modelů vlastně používá tytéž animace.
*
AutomatyVšechny možné konzolové scripty pro úpravy modelů. Některé by bylo možné dělat i přes 010 editor, pochopitelně, avšak tyto vám mohou značně ulehčit práci.
*
HxDFreeware náhražka za 010 editor, čistě jen na úplně elementární úpravy modelů se dá použít, ale na nic sofistikovanějšího.
*
M2ModRedux 4.6.1Rozšíření pro Blender umožňující pracovat se soubory M2 aniž byste je convertovali do OBJ formátu, se kterým se standartně pracuje.
*
MDLVIS 1.40Aplikace k vytváření a upravování MDX a MDL modelů, což jsou zastaralé formáty, nicméně lze je poté dostat do formátu M2.
*
MDXV této složce najdete convertory z MDX nebo OBJ na M2.[/paragraph:1p5us31i]
MPQpatche
[paragraph:1p5us31i]Opět mnou běžně používané věci, ohledně těch mě kdykoliv můžete kontaktovat.
*
FuckItUpScript pro zašifrování patche do podoby, která je pro běžné uživatele jen těžko otevíratelná. Oceníte jej zejména pokud chcete přidávat do hry zcela nové, vlastní soubory a nechcete, aby si je jakýkoliv ňouma vykradl z vašich patchů a použil nebo upravil pro své účely.
*
LFEProgram pro filtrování řádků ze souboru (Listfile), užitečný pro sestavování textového importu pro noggit nebo získávání celého seznamu určitého typu souborů z patche.
*
MPQEditorNajdete zde dva. Stará verze je pro mě spolehlivá a ozkoušená, nikdy mě nezklamala a pro 3.3.5a funguje perfektně. Novější verze už mi párkrát zničila patch a pokud vím, je dělaná spíše na novější datadisky a Diablo 3. Nicméně můžete se na ni také podívat, jen s ní doporučuji pracovat opatrně a dělat si zálohy.[/paragraph:1p5us31i]
Nezařazené
[paragraph:1p5us31i]*
TaliisTato aplikace dokáže pracovat se širokou škálou souborů, bohužel je ale už zastaralá a nespolehlivá. Berte tento program spíše jako záložní, občas se ale může hodit.
*
WMVWoW Model Viewer budete používat běžně pro export a testování či zobrazování textur a modelů, taktéž pro jejich vyhledávání pro jakékoliv vaše účely, jeden ze základních programů.[/paragraph:1p5us31i]
Scripty
[paragraph:1p5us31i]Zde časem najdete nějaké mé vlastní scripty, které vám dodám, až budou připraveny na vypuštění.[/paragraph:1p5us31i]
Textury
[paragraph:1p5us31i]*
BLiPsterTato aplikace slouží jako konvertor mezi BLP a PNG soubory, k tomu není moc co dalšího dodat, nezbytná pro kohokoliv, kdo si chce hrát s texturami.
Odkazy ke stažení packu verze 1:
https://www.dropbox.com/s/x53fer0mie6l2 ... ky.7z?dl=0Velikost: 58,5MB
Aktuální k datu: 5.4.2015
<- 01 - Obecný přehled pojmů a systému hry-> 03 - Instalace testovacího serveru[/paragraph:1p5us31i]