Forum > Hungarian

01 - Egy kis útmutató hogyan is működik a WoW modolása

(1/3) > >>

Dottore:
A Kliens és a Szerver felépítése

A World of Warcraft egy online játék. Ez annyit tesz hogy két féle szoftver kell a működéséhez. Egy Kliens amit a felhasználó a számítógépén telepített valamint egy Szerver ami csatlakoztatja a többi játékost és további információkat oszt meg amelyek nincsenek a felhasználó számítógépén azaz a Kliensben.

Egy elég egyszerű példa az ismertetés kedvéért.


Az MPQ fájlok

Az MPQ fájlok lényegében olyanok mint a tömörített archívumok vagy RAR fájlok.
Ezekben tárolja a játék az adatait és innen tölti be őket amikor szükség van rá.
Ezek a fájlok a data mappában találhatóak.

WoW Mappa/Data

Ezen kívül a data mappában található almappában amely neve a játék típusától függ
pl.: enUS, enGB stb.
Ezek a fájlok sokmindent tárolnak magukban, például modelleket, textúrákat magukat a kontinenseket és így tovább.
Tartalmaznak különböző blizzard fájltípusokat, amik módosításához külön eszközök kellenek, de erről majd a későbbiekben.
Tehát az MPQ fájlok az adatok tárolására valók és ha bármilyen módosítást szeretnénk véghezvinni a kliensben ezekből kell kicsomagolnunk vagy éppen ezekbe kell becsomagolnunk a módosított, illetve új fájlokat.
Ezt természetesen egy következő részben bővebben elmagyarázom.

Gyakori WoW fájltípusok

Mint már említettem az előbb vannak bizonyos fájltípusok amik a játék miatt lettek létrehozva és külön eszközök kellenek a módosításukhoz.
A következő listában ezeket a fájltípusokat találhatjátok meg:

   *BLP azaz Blizzard Picture : Többnyire textúrákat, és a felhasználói felület elemeit találod ilyen     fájltípusban.
   *DBC: Adatbázis fájlok a kliens részére. Tulajdonképpen olyanok mint az excel fájlok, oszlopokból és sorokból állnak. A kliens például a spelleket ilyen fájlokban tárolja.
   *LUA: Szkript fájlok a felhasználói felülethez.
   *XML: Szintén a felhasználói felülethez tartozó fájlok.
   *M2: Modelltípus, minden kisebb modell például fák, bokrok, kövek stb.
   *SKIN: A textúrák elhelyezkedését adják meg a modellekhez.
   *WMO: Modelltípus, a nagyobb modellek mint házak, hidak, vagy akár bizonyos insták pl maraudon.
   *ADT: Az ADT-k egy nagy kontinens kisebb elemei ami alapján a játék fel van osztva. Egy kontinensen maximum 64x64 darab lehet. Ezek alapján ment például a noggit.
   *WDT: Egy map definíciós fájl. Megadja, hogy hány darab ADT van az adott kontinensen vagy éppen hogy nincs egy sem és egy nagy WMO az egész pl Maraudon.
   *WDL: Egy olyan fájl ami segít a játéknak a távolabbi hegyeket alacsony minőségben betölteni.
   *WAW/MP3: A játék által használt hangfájlok.

Következő: 002 - A tutorial pakk elhelyezése és kicsomagolása.

ladiszlai:
Köszi , egyébként szerintem itt nincs több magyar :)

Eng:

Thanks, another i think there is no more hungarian :)

Dottore:
Vannak páran hidd el :D Egyébként ide elég a magyar szöveg

ninji210:

--- Quote from: "Fekete95" ---Vannak páran hidd el :D Egyébként ide elég a magyar szöveg
--- End quote ---
ja en is pl ha tudtok custom kariknak animaciot kopyzni vagy ujat csinalni pls pm

ladiszlai:

--- Quote from: "ninji210" ---
--- Quote from: "Fekete95" ---Vannak páran hidd el :D Egyébként ide elég a magyar szöveg
--- End quote ---
ja en is pl ha tudtok custom kariknak animaciot kopyzni vagy ujat csinalni pls pm
--- End quote ---



Phili M2MOD4-el csinálja, de ha warlords modelleket akarsz akk m2mod5-öt használj. (ha nem érted a videót dobj meg egy PM-el és leírom neked a lényegét.)

Ha meg saját animációt akarsz akkor viewtopic.php?f=20&t=9087

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version