Forum > Hungarian
01 - Egy kis útmutató hogyan is működik a WoW modolása
(1/3) > >>
Dottore:
A Kliens és a Szerver felépítése
A World of Warcraft egy online játék. Ez annyit tesz hogy két féle szoftver kell a működéséhez. Egy Kliens amit a felhasználó a számítógépén telepített valamint egy Szerver ami csatlakoztatja a többi játékost és további információkat oszt meg amelyek nincsenek a felhasználó számítógépén azaz a Kliensben.
Egy elég egyszerű példa az ismertetés kedvéért.
Az MPQ fájlok
Az MPQ fájlok lényegében olyanok mint a tömörített archívumok vagy RAR fájlok. Ezekben tárolja a játék az adatait és innen tölti be őket amikor szükség van rá. Ezek a fájlok a data mappában találhatóak.
WoW Mappa/Data
Ezen kívül a data mappában található almappában amely neve a játék típusától függ pl.: enUS, enGB stb. Ezek a fájlok sokmindent tárolnak magukban, például modelleket, textúrákat magukat a kontinenseket és így tovább. Tartalmaznak különböző blizzard fájltípusokat, amik módosításához külön eszközök kellenek, de erről majd a későbbiekben. Tehát az MPQ fájlok az adatok tárolására valók és ha bármilyen módosítást szeretnénk véghezvinni a kliensben ezekből kell kicsomagolnunk vagy éppen ezekbe kell becsomagolnunk a módosított, illetve új fájlokat. Ezt természetesen egy következő részben bővebben elmagyarázom.
Gyakori WoW fájltípusok
Mint már említettem az előbb vannak bizonyos fájltípusok amik a játék miatt lettek létrehozva és külön eszközök kellenek a módosításukhoz. A következő listában ezeket a fájltípusokat találhatjátok meg:
*BLP azaz Blizzard Picture : Többnyire textúrákat, és a felhasználói felület elemeit találod ilyen fájltípusban. *DBC: Adatbázis fájlok a kliens részére. Tulajdonképpen olyanok mint az excel fájlok, oszlopokból és sorokból állnak. A kliens például a spelleket ilyen fájlokban tárolja. *LUA: Szkript fájlok a felhasználói felülethez. *XML: Szintén a felhasználói felülethez tartozó fájlok. *M2: Modelltípus, minden kisebb modell például fák, bokrok, kövek stb. *SKIN: A textúrák elhelyezkedését adják meg a modellekhez. *WMO: Modelltípus, a nagyobb modellek mint házak, hidak, vagy akár bizonyos insták pl maraudon. *ADT: Az ADT-k egy nagy kontinens kisebb elemei ami alapján a játék fel van osztva. Egy kontinensen maximum 64x64 darab lehet. Ezek alapján ment például a noggit. *WDT: Egy map definíciós fájl. Megadja, hogy hány darab ADT van az adott kontinensen vagy éppen hogy nincs egy sem és egy nagy WMO az egész pl Maraudon. *WDL: Egy olyan fájl ami segít a játéknak a távolabbi hegyeket alacsony minőségben betölteni. *WAW/MP3: A játék által használt hangfájlok.
Következő: 002 - A tutorial pakk elhelyezése és kicsomagolása.
ladiszlai:
Köszi , egyébként szerintem itt nincs több magyar :)
Eng:
Thanks, another i think there is no more hungarian :)
Dottore:
Vannak páran hidd el :D Egyébként ide elég a magyar szöveg
ninji210:
--- Quote from: "Fekete95" ---Vannak páran hidd el :D Egyébként ide elég a magyar szöveg --- End quote --- ja en is pl ha tudtok custom kariknak animaciot kopyzni vagy ujat csinalni pls pm
ladiszlai:
--- Quote from: "ninji210" --- --- Quote from: "Fekete95" ---Vannak páran hidd el :D Egyébként ide elég a magyar szöveg --- End quote --- ja en is pl ha tudtok custom kariknak animaciot kopyzni vagy ujat csinalni pls pm --- End quote ---
Phili M2MOD4-el csinálja, de ha warlords modelleket akarsz akk m2mod5-öt használj. (ha nem érted a videót dobj meg egy PM-el és leírom neked a lényegét.)
Ha meg saját animációt akarsz akkor viewtopic.php?f=20&t=9087
Navigation
[0] Message Index
[#] Next page
|